161110_icono_product_teaser Shape Shape 161110_icono_product_teaser icon-arrow-left icon-arrow-right icon-first icon-last 161110_icono_product_teaser 161110_icono_product_teaser location-pin 161110_icono_product_teaser 161110_icono_product_teaser contact-desktop-white careers-desktop-white
DB SCHENKER logosu

Driving Europe

Sınırsız Avrupa lojistiği Dijital. Hızlı. Güvenilir. Heryerde!
Daha fazlasını keşfedin!

A noktasından B noktasına en kısa yoldan gitmenin önemini keşfedin

Daha fazlasını keşfedin!

İşinizin arkasındaki “görünmez” güç.

Teslimat zamanı belirlenmiş yeni servisimiz Premium 10 ve Premium 13’ten hemen faydalanın.
Devamını oku

Karayolu Taşımacılığı

DB Schenker’in karayolu taşımacılığı ürünleri ve hizmetleri, Avrupa’daki 430 şubesi ile çok geniş bir ağı kapsamaktadır. Kaliteli karayolu taşımacılığı çözümlerimizle rekabette bir adım öne geçin.
Karayolu Taşımacılığı

Hava Kargo

Hava kargo hizmetlerimiz, tüm dünyaya yayılmış nakliye ağımız ve gelişmiş lojistik çözümlerimiz ile hava kargo ihtiyaçlarınız için kapsamlı çözümler sunmaktadır. Kargonuzu dünyanın her yerine taşıyabiliriz. Kargonuzun gideceği yer ve teslimat zamanı ne olursa olsun, işlerinizi sorunsuz bir şekilde yürütmenizi sağlamak bizim işimizdir.
Daha fazla bilgi

Denizyolu Taşımacılığı

DB Schenker’in denizyolu taşımacılığı, dünyanın birçok limanına günlük 5.500’den fazla konteynerin ulaştırılmasını sağlar. Bu miktar, bizi denizyolu taşımacılığı alanında dünyanın en büyük şirketlerinden biri haline getirmektedir.
Daha fazla bilgi

Yeni adresimize taşındık!

Devamını oku

Ağ bağlantılı TIR konvoylarının gelişimini finanse etmek için yaklaşık 2 milyon Avro

Federal Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı (BMVI), DB Schenker, MAN ve Hochschule Fresenius'un konvoy sistemi projesini finanse etmektedir. • İlk test uygulamaları 2018 yılının ilk aylarında başlayacaktır

(Berlin/Münih,10 Temmuz 2017) DB Schenker, MAN, ve Hochschule Fresenius, ortak olarak geliştirdikleri ağ bağlantılı TIR konvoyları için Federal Bakanlık’tan finansman sağladılar. Federal Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanlığı da konu ile ilgili bir duyuru yayınlandı. Akademik olarak desteklenen konvoy sistemi projesi, Haziran 2017'den Ocak 2019'a kadar 20 ay süreyle finanse edilecektir.

Başlangıçta ortaklar TIR konvoylarını, gerçek trafik senaryolarında ve DB Schenker'in lojistik süreçlerinde pratik uygulama ve sistem güvenliği açısından uygunluklarını analiz etmek amacıyla, dijital test sahası A9 otoyolunda günlük çalışmalarını aylarca test edeceklerdir. Ayrıca bu aşamada yeni teknolojinin TIR sürücülüğü mesleği üzerindeki potansiyel etkilerinin araştırılması da amaçlanmaktadır.

Federal Ulaştırma ve Dijital Altyapı Bakanı Alexander Dobrindt şunları söyledi: “Otomatikleştirilmiş ve ağ bağlantılı taşımacılık yakında gerçek olacak. Konvoy sistemi projesi teknolojiyi, laboratuvardan yollara taşıyacak. Yüksek teknolojili TIR’lar emniyet mesafelerini koruyacak ve birbirleriyle iletişim kuracaklar. Trafik daha düzenli ve güvenli olarak akacak ve yol kapasitesi ve kabin konforu artacak. Bu durum sürücüler ve çevre üzerindeki baskıyı azaltacak. Bu proje ile DB, modern bir taşıyıcı ve lojistik sağlayıcısı olarak uzmanlığını daha da artırıyor. Bakanlık, otomatikleştirilmiş ve ağ bağlantılı taşımacılığa odaklanmış yenilikçi araştırma projelerini gerçek yollara getirmekte ve bu amaçla 100 milyon Avro tutarında fon sağlamaktadır. Ağ bağlantılı TIR’ların geliştirilmesi ve test edilmesi esnasında, dijital test sahamız A9 otoyolunda başka bir projeye de başlamış bulunuyoruz. Finansman sağlamamızın amacı, Almanya’yı otomatikleştirilmiş ve ağ bağlantılı taşımacılıkta önde gelen bir pazar haline getirmektir.”

Schenker AG CEO’su Jochen Thewes şunları söyledi: “Bakanlığın bize finansman sağlamaya karar vermesinden dolayı çok heyecanlıyız. DB Schenker, proje ortaklarıyla birlikte Alman pazarındaki TIR'lar için konvoy sistemi teknolojisinin başlatılmasına öncülük etmektedir. Ön testler ve gerçek karayolu trafiği senaryolarında kapsamlı testler yaparak da dijitalleşmedeki lider rolümüzü güçlendirmekteyiz. Bu proje, yüksek standartlarımızın yanı sıra nakliye ve lojistik sektöründe müşterilerimiz için dijital iş modellerinin itici gücü olma yolundaki azmimizi göstermektedir".
Toplam finansman tutarı, kendi bütçe ihtiyaçları doğrultusunda proje ortakları arasında bölünecektir.

DB Schenker tüm projeyi koordine edecektir. İlk test uygulamaları 2018 yılının ilk aylarından itibaren dijital test sahası olan A9 otoyolunda DB Schenker'in Münih ve Nuremberg tesisleri arasında yapılmaya başlanacaktır. MAN, test uygulamalarının yapılması için modern test araçlarını imal edecektir.

MAN Truck & Bus and MAN SE’nin İcra Kurulu Başkanı Joachim Drees şunları söyledi:
"MAN'ın, proje ortaklarımız ile birlikte, ilk defa gerçek günlük lojistik senaryolar ve profesyonel şoförlerle birkaç ay sürecek olan pratik uygulama yoluyla TIR konvoyu projesini test etmesine olanak tanıyan bu proje için sağlanan finansman bizi çok mutlu etti".
Hochschule Fresenius, yeni teknolojinin, konvoyda yer alan şoförler üzerinde, özellikle nörofizyolojik ve psikososyal olmak üzere her türlü etkiyi araştırmaktadır. Hochschule Fresenius'daki Kompleks Sağlık Araştırmaları Enstitüsü Başkanı Profesör Dr. Christian T. Haas, "İlk baştan itibaren gelişmelerden etkilenecek olanları düşünmek önemlidir," dedi. “İnsan-makine arayüzünün etkilerini analiz ederek elde ettiğimiz bilgiler, doğrudan teknolojilerin geliştirilmesine ve çalışma koşullarının tasarlanmasına katkıda bulunuyor."

Başlangıçta TIR’lar yüksüz çalıştırılacak. Bu sırada günlük trafikte nakliye koşulları analiz edilecek ve şoförler eğitilecek. 2018 yılına gelindiğinde gerçek yüklerle günde üç sefere kadar yapılabilecek.

Konvoy sistemi, otoyolda en az iki TIR'ın teknik bir sistem ile iletişim kurarak birbirlerinin arkasından çok yakın bir mesafe ile seyretmelerine olanak tanıyan bir karayolu trafiği taşıt sistemidir. Konvoydaki tüm TIR’lar, araçlar arası elektronik iletişim sistemi ile birbirine bağlıdırlar. Araçların elektronik olarak birbirine bağlanmaları trafikte güvenli bir şekilde seyahat etmelerini sağlar. Burada, temel amaç öndeki araç arkasında oluşan hava akımını kullanarak yüzde ona varan oranlarda yakıt tasarrufu sağlamaktır. Bu tasarruflar CO2 emisyonlarını da azaltmaktadır. Ayrıca, proje ortakları, tüm lojistik zincirini optimize etmenin ve yeni teknolojilerin sosyal olarak kabul görmesini sağlamanın yeni yollarını öğrenmeyi hedefliyorlar. DB Schenker ve MAN, Mayıs 2017'de konvoy sistemi işbirliği için ortaklık anlaşması imzaladılar.

DB Schenker’de dijitalleştirme konusunda daha fazla bilgi almak için www.deutschebahn.com/Digitale_Innovationen adresini ziyaret edin.